Pravila savnanja - KK Wellness & Spa

Pojdi na vsebino

Pravila savnanja


Hladni dnevi so kot nalašč za sproščanje v savnah, ki blagodejno vplivajo na naše telo in duha. Med savnanjem se namreč sprostimo in umirimo. Naše telo se razstruplja, dihalne poti se prečistijo, izboljša pa se tudi prekrvavitev kože.
Obisk savne v kk wellness & spa je odličen način, da preženete jesenski mraz ter poskrbite za svoje zdravje in dobro počutje. Vročina v savnah pa je lahko tudi zelo škodljiva za zdravje, če savne ne uporabljate na pravilen način. Za vas smo zbrali najpomembnejša pravila savnanja – upoštevajte jih in vaš obisk savne bo zagotovo tak, kot mora biti: koristen za zdravje in zabaven.



PRAVILA SAVNANJA
 
Dermatologi zdravijo kožne bolezni, kot so nevrodermitis, akne in luskavica med drugim tudi s soljo – njeno antibakterijsko in protivnetno delovanje lahko pomaga pri izboljšanju prizadetih območij kože. V zdravstvenih in wellness ustanovah je uporaba solnih terapij vedno bolj prisotna tudi kot pomožna terapija pri boleznih srca in ožilja, prav tako pa pomaga pri kronični utrujenosti.
 
Splošna navodila za uporabo savne v KK Wellness & Spa
 1. V savno ne hodite s polnim želodcem. Vsaj dve uri pred vstopom v savno ne jejte ničesar.
 2. Pred, med in takoj po savnanju ne uživajte opojnih substanc (npr. alkohol,...).
 3. V savno vstopajte goli in brez dodatkov (npr. nakit, ure,...). Zavijete se lahko v brisačo. Poleg sebe imate lahko še eno brisačo za brisanje znoja.
 4. Pred uporabo savne se je potrebno oprhati, da s tem očistimo kožo, odstranimo škodljive snovi, kar olajša potenje.
 5. Pred vstopom v samo savno se dobro obrišite, saj se suho telo boljše poti. V savno vedno vstopite povsem suhi (po potrebi se posušite).
 6. Med samo uporabo savne poslušajte svoje telo. Načeloma se savnamo največ 15 minut.
Savnanje naj traja le toliko časa, dokler se počutite dobro.
 7. V savnah se brisače oz. rjuhe podlagajo pod telo (tudi pod stopala),
 8. V savnah je zaželena tišina,
 9. V savnah smo bosi,
10. Ne izvajajte nobenih športnih aktivnosti med savnanjem. To bi po nepotrebnem  obremenilo srce in cirkulacijo.
11. Po savnanju je telo priporočljivo ohladiti s hladno prho ali v hladnem bazenu.
12. Faza ohlajanja naj traja vsaj toliko časa kot faza ogrevanja.
13. Pred, med in po savnanju pijte veliko vode ali čajev, da nadomestite izgubljeno tekočino.
14. Po savnanju za kopanje priporočamo hiter tuš brez gela za prhanje ali mila, po potrebi nanesite še vlažilni losjon.
15. Če postajate omotični ali težko dihate, takoj zapustite savno! Če začutite, da med uporabo savne dobite astmatični ali   bronhitični napad, nemudoma zapustite savno!
16. Preden zapustimo prostore se je potrebno dobro ohladiti do te stopnje, da se telo več ne poti.
17. Obnašanje v savnah nadzoruje usposobljeno osebje, ki vam lahko nudi dodatne informacije v zvezi s potekom savnanja ali vas opozori na spoštovanje navedenih pravil.

UPORABA SAVNE, NASVETI ZA SAVNANJE

PRED SAVNANJEM (faza priprave)
- Slecite vsa oblačila in odstranite nakit
- Po potrebi uporabite WC
- Tuširanje
- Po potrebi si privoščite toplo kopel za stopala
V SAVNI
- Po vstopu v savno izberite želeno mesto, npr. na srednji ali zgornji klopi in sedite na brisačo, ki ste jo prinesli.
- Če je v savni dovolj prostora, najprej lezite; drugače sedite z rahlo izvlečenimi nogami.
- Čas preživet v savni (finska savna) praviloma znaša približno 10 do 15 minut.
- Zadnje 2 minuti sedite pokonci.
- Mirno zapustite savno in ne dodajajte vode.

PO SAVNANJU (faza ohlajanja)
- Približno 2 minuti preživite na svežem zraku, da napolnite pljuča s kisikom in ohladite dihalne poti.
- Uporaba hladne vode: npr. prha s hladno vodo ali uporaba kopalne kadi. Uporaba hladne vode povzroči, da se koža ohladi.
- Vroča kopel stopal: Stopala postavite v do gležnjev visoko toplo vodo, ogreto na približno 40 °C.
- Po potrebi si privoščite miren oddih.
- Savnanje vključuje fazo ogrevanja in ohladitve, pri čemer mora faza ohladitve (po možnosti s tihim odmorom) trajati ravno toliko kot faza ogrevanja.
** Priporočamo 2 do 3 cikluse savnanja.


VRSTE SAVN

SUHE SAVNE:

Finska savna
Finska savna je najpogostejša oblika savne. Deluje na telo posredno preko segrevanja zraka v zaprtem, izoliranem, običajno lesenem prostoru. Zrak se pri finski savni ogreje do 100 stopinj Celzija, relativna vlažnost pa je med 15 % in 30 %. S polivanjem vode po ogretih kamnih dosežemo vroči val pare, ki dodatno ogreje prostor in pospeši znojenje telesa. Zaradi obilnega znojenja lahko izgubimo veliko tekočine in mineralov, ki jih nadomestimo s pitjem vode ali čajev. Da dosežemo pravi učinek, je ohlajanje po uporabi finske savne obvezno. **FINSKA SAVNA: temperatura 80°C - 90°C, vlažnost 15
Infrardeča savna + Solna savna
Infrardeča (IR) savna je v zadnjem času vedno bolj razširjena in zaželena. Infrardeča savna deluje globinsko, sprošča napetost in pregreje telo. V infrardeči savni so vgrajeni grelniki, ki sevajo infrardečo energijo. IR žarki prodrejo v telo, pospešujejo kroženje krvi, zvišajo telesno temperaturo in povzročajo znojenje. Infrardeče sevanje je vrsta energije, ki ogreva neposredno (ne da bi ogrevala zrak).
Infrardeči grelci oddajajo energijo, ki prodre 4 cm globoko v telesno tkivo. Bistvo infrardeče savne je, da pri temperaturi 40 do 60 stopinj Celzija dosežemo 2 do 3 krat večji učinek na telo, kot v finski savni pri temperaturah od 90 do 100 stopinj Celzija. Nižja temperatura je tudi bistveno bolj varna za ljudi s kardiovaskularnimi težavami, za otroke in starejše osebe. Zrak ogret na manjšo temperaturo je bolj prijeten tudi za dihanje. Vlažnost zraka v infrardeči savni je največ 45 %.
Odlična nadgradnja infra savne je tudi infra solna savna - vgrajen ima uparjalnik, ki dovaja vlago v infra savno v kombinaciji s himalajsko soljo, zelišči ali eteričnimi olji.
Terapija, pri kateri se vdihavajo drobni delci soli, se imenuje haloterapija. Haloterapija ima blagodejen učinek na dihala, izboljšuje pa tudi splošno počutje. Mikrodelci soli v zraku zmehčajo sluz, očistijo in razkužijo dihalne poti ter tako preprečujejo vnetja. To naj bi lajšalo raznovrstne bolezni dihal, kot so astma, kronični bronhitis in cistična fibroza. Uporablja se tudi ob različnih alergijah in vnetju ušes. Inhalacija soli je optimalna tudi za otroke, saj je uporaba nemoteča in brez stranskih učinkov, še posebej pa se izkaže kot pomoč pri zdravljenju prehladnih obolenj.
**INFRA RDEČA SAVNA: temperatura 40°C - 60°C, vlažnost 45%;
**SOLNA SAVNA: temperatura 55°C - 60°C, vlažnost 30% - 40%;
Indikacije in kontraindikacije
Indikacije:
- Okrepitev imunskega sistema,
- degenerativne težave gibalnega sistema,
- nekatere bolezni dihalnih poti,
- krepi delovanje srca in ožilja, poveča se cirkulacija krvi,
- pomirja mišično napetost in sprošča cel mišični sistem,
- pomaga pri nekaterih kožnih boleznih,
- sproščanje.
Savnanje se  odsvetuje v primeru:
- Trenutnega splošnega slabega počutja, viroza,
- bolezni srca (akutne in hujše srčne težave),
- visokega ali zelo nizkega krvnega tlaka,
- hujše periferne okvare ožilja (močne krčne žile, zamašitve in vnetja  žil, itd.),
- hujše bolezni notranjih organov,
- rakastih stanj,
- epilepsije,
- kožnih bolezni (npr. odprte kožne rane, glivična obolenja, akutna stanja kožnih bolezni),
- nalezljivih bolezni (virusne in bakterijske, tuberkuloza, itd.),
- stanja alkoholiziranosti,
- razna bolezenska stanja: zmanjšano delovanje nadledvične žleze, lupus eritematodes, multipla skleroza in večina živčno-mišičnih bolezni,
- večine duševnih motenj,
- hemofilije in ostalih hujših krvnih bolezni,
- akutnih stanj (poškodbe in stanja s kroničnimi oteklinami sklepov),
- menstruacije (higienski vzrok).
- Savne so varne tudi za nosečnice in otroke, a zanje je priporočljivo, da obiskujejo savne z nižjimi temperaturami in da v njih ostajajo le kratek čas.
''Nosečnice, ki so savnanja vajene, se lahko savnajo nekje do četrtega meseca nosečnosti. Ni pa priporočeno, da se začnejo prvič savnati ravno v nosečnosti. V savno se lahko odpravijo tudi doječe matere, a zanje velja pravilo, da ne dojijo vsaj dve uri po prihodu iz savne. Mleko je namreč prevroče, lahko tudi "sparjeno". Tako da čisto na začetku dojenja savnanje skoraj ni mogoče, v poštev običajno pride šele nekaj mesecev po porodu,'

STORITVE                            O NAS                          TRGOVINA THULE
KONTAKT                             CENIK
NAROČANJE                        APARTMA

KK Turizem in Šport, Ksenija Kranjc S.p.
Cesta Borisa Kidriča 17
1410 Zagorje ob Savi, Slovenija
Telefon: 070 581 604
Izdelava spletne strani Franci Oven
Copyright ©2022 KK Wellness & spa / Vse pravice pridržane.
Nazaj na vsebino